top of page
sunset-sky-with-clouds-background.jpg

"Vi på Barncancerfonden har haft nöjet att få samarbeta med

Stina som på ett föredömligt sätt producerat vår digitala satsning.

Stina imponerar med sin närvaro och sitt engagemang i att skapa en produkt av hög kvalitet. Jag kan varmt rekommendera Stina."

Reine Walfridsson,

verksamhetsutvecklare Barncancerfonden

Produktion och lansering av kursen Leva för Barncancerfonden

Kursen LEVA är utvecklad av Barncancerfonden i syfte att introducera medveten närvaro och kroppsacceptans för vuxna som överlevt cancer som barn. Kursen består av 12 självledda och guidade lektioner och meditationer online. I kursen introduceras olika teman så som kroppen, andetaget och acceptans. Målet är att på ett tryggt och varsamt sätt introducera medveten närvaro, kroppsacceptans och självmedkänsla.

Livesändning 

För att väcka intresse hos målgruppen och driva trafik till kursen så bjöd Barncancerfonden in sina målgrupper till en live-prova-på. Detta var ett sätt för nyfikna att interagera med kursledarna i real-time, ställa frågor och prova på ett olika övningar. Sändningen var upplagd så att kursledarna ställde frågor till tittarna  i och en moderator i studion höll koll på chatten. ​ Produktionen Inför den skarpa livesändningen gjordes en testsändning för att gå igenom sändningschema, teknik samt de olika programpunkterna. I studion riggades tre kameror, myggor och ljussätting. Livestreamoperatör och moderator var på plats samt grafikpaket med textplattor och namnskyltar framtagna.

Kurstrailer

​För att marknadsföra sändningen och få så många som möjligt att titta så pushades en kampanjfilm ut veckan innan livesändning.

Onlinekurs i tolv avsnitt

Produktion och lansering av en onlinekurs i mindfulness. Arbetet innefattade att sätta inramningen och tonaliteten av produktionen, framtagning av assets samt postproduktion.

bottom of page